Termékenységi ételek

6 ÉTEL, MELY SEGÍT, HOGY HAMARABB JÖJJÖN A BABA!

A terhesség a női nem nagy álma – és nem véletlenül, az anyaság az egyik leggyönyörűbb állapot az életben. Sajnos a mai világunkban sok hölgy számára ez nem megy simán. Most megosztunk néhány egyszerű tanácsot arról, hogyan készítsük fel a testünket a terhességre.

A terhesség a női nem nagy álma – és nem véletlenül, az anyaság az egyik leggyönyörűbb állapot az életben. Sajnos a mai világunkban sok hölgy számára ez nem megy simán. Most megosztunk néhány egyszerű tanácsot arról, hogyan készítsük fel a testünket a terhességre.

A természet igazán csodálatos „teremtmény”, hihetetlenül bőségesen kínálja a finom és egészséges gyümölcseit. Most nyáron a legkönnyebb feltölteni a vitamin raktárainkat – használjuk ki a nyarat ilyen szempontból is, amennyire csak lehet.

Főképpen a leendő anyukák számára fontos a tudatos táplálkozás – és nem csak a terhesség hónapjaiban, hanem már az azt megelőzi időszakban is!

Fel kell ugyanis készíteni a szervezetünket a több évig tartó „húzósabb” időszakra. A terhesség, majd a szoptatás időszaka legalább két éves projekt, ahol a szervezetünk a szokottnál jóval nagyobb igénybevételnek van kitéve.

  

Fel kell ugyanis készíteni a szervezetünket a több évig tartó „húzósabb” időszakra. A terhesség, majd a szoptatás időszaka legalább két éves projekt, ahol a szervezetünk a szokottnál jóval nagyobb igénybevételnek van kitéve.

Fokozottabban igaz ez az állítás akkor, ha kissé nehezebben jön a baba a kelleténél, vagy ha egészségügyi problémákkal küzdünk.


Számos női betegség, rendellenesség mögött állhatnak ugyanis hormonális eltérések vagy lelki tényezők. Fontos ilyenkor lelassítanunk és átgondolni az életünket, a motívumainkat, az életvitelünket, a táplálkozásunkat és nem utolsó sorban a párkapcsolatunkat.

Ezért érdemes húznunk egy vonalat és a jövőre koncentrálva meghozni a szükséges változtatásokat: ha kell a táplálkozásunkban, ha kell lelki síkon.


6 ÉTEL, MELY TÁMOGATJA A NŐI TERMÉKENYSÉGET

Következzen most néhány, a termékenységünket, a hormonháztartásunkat támogató ételek sorából. 


1, ZÖLD LEVELES ZÖLDSÉGEK

Telis-tele van a nyár mindenféle finom zöldséggel és mindegyik nagyon hasznos számunkra. A hölgyeknek, akiknek a teherbeesés a cél, kimondottan fontos, hogy sok zöld levelű zöldséget fogyasszanak, mint például a spenót, sóska, kelkáposzta, különféle saláták.

A zöld levelek tele vannak klorofillal, vassal, kalciummal, magnéziummal, rengeteg vitaminnal és enzimmel.

Napi szinten érdemes beiktatni az étrendbe egyiket-másikat, a legjobb természetes nyersen salátaként fogyasztani, illetve zöldturmixot (smothie-t) csinálni belőlük.


2, HÜVELYESEK

A lencsék (hagyományos barna és vörös), a babfélék rendkívül hasznosak és egészségesek. Némi keményítő mellett ugyanis rengeteg a vas és egyéb ásványi anyagot tartalmaznak, melyek nélkülözhetetlenek az egészséges petesejt „termeléséhez”.

Lencsét akár naponta is fogyaszthatunk. Nem csak a hagyományos módon, rántva lehet elkészíteni, hiszen ekkor nagyon nehézzé válik a lencse emésztése. Érdemes kipróbálni csak fedő alatt megpárolni kevés sóval, sok vízzel, majd kevés tejföllel, tejszínnel besűrítve készételként fogyasztani –legjobb kicsit behűtve.

De más zöldségekkel együtt levesnek elkészítve kiváló étel, és természetesen enyhe ecetes lével salátának is kiváló.


3, AVOKÁDÓ

Nálunk sajnos kevésbé ismert az avokádó, pedig elképesztően egészséges. Elsősorban az esszenciális zsírsav tartalma miatt nagyon előnyös mindenki, de a terhességre készülő hölgyek – és a szoptató anyukák számára is. Az avokádó ugyanis bizonyítottan hozzájárul az egészséges petesejtek képzéséhez.

Az avokádós salátákba, szendvicsekbe, vagy pástétom formájában, levesekbe is nagyszerű.   


4, BOGYÓS GYÜMÖLCSÖK

Ezeket a csodálatos gyümölcsöket bárhogy felhasználhatjuk: salátába, gyümölcsös smoothie-ba, müzlikbe, vagy egyszerűen csak nassolni belőlük – mindenhogy kiválóak. 

Piros és fekete ribizli, málna, egres, szeder, nemcsak szemet gyönyörködtetően szépek és finomak, hanem fantasztikusan egészségesek is.

Az előnyeik közül a szín anyaguk mellett az erőteljes antioxidáns tartalmukat kell kiemelni. Nem túlzás szuperfoodnak, szuper ételeknek hívni őket, hiszen az antioxidánsok képesek megvédeni a sejteket az oxidációs folyamatoktól, így védik a test egészét – köztük a petesejteket is – a káros hatásoktól.

Ezeket a csodálatos gyümölcsöket bárhogy felhasználhatjuk: salátába, gyümölcsös smoothie-ba, müzlikbe, vagy egyszerűen csak nassolni belőlük – mindenhogy kiválóak. 


5, MAGOK

Szezámmag, mogyoró, dió, brazil dió, lenmag – mind elképesztően eg táplálékok. Elsősorban a bennük található olajokat kell hangsúlyoznunk, de a rendkívül magas ásványi anyagtartalmuk is említésre méltó.

Nassoljunk belőlük bátran naponta, tegyük őket bőségesen a müzlinkbe, a smoothie-be kedvünk szerint.


6, FAHÉJ

Nem csak kellemes illatú és ízű, hanem nagyon hasznos is a fahéj, hiszen támogatja a petesejt egészséges fejlődést és hozzájárul az inzulin rezisztencia csökkenéséhez – ez főként a policisztás ováriummal (PCOS) küzdő hölgyek számára lehet ez jó hír.

Akár negyed teáskanálnyi fahéjat is elfogyaszthatunk naponta. Kiváló müzlibe, gyümölcslevesbe vagy salátába, de fekete vagy gyümölcsteákba is nagyon kellemes egy kis citrommal együtt.